logo2-wp

اخبار تکنولوژی های جدید تلویزیون

اخبار تکنولوژی های جدید تلویزیون

اخبار تکنولوژی های جدید تلویزیون

در این مقاله قصد داریم به بررسی اخبار تکنولوژی های جدید تلویزیون بپردازیم.

 

نمایشگاه CES 2022 شاهد اعلامیه های بزرگی از سوی شرکت های مختلف از جنرال موتورز تا اینتل بود.

اما این غول‌های فناوری تلویزیون‌ها مانند سامسونگ، ال‌جی و سونی هستند که بیشترین عناوین را به خود اختصاص می‌دهند و طبق معمول، مجموعه‌های جدید و خیره‌کننده‌ای را ارائه کردند.

دو موردی که در سال جاری سردرگمی هایی را ایجاد کرده اند Micro LED و Mini LED بوده اند.

 

تفاوت بین Mini LED، Micro LED و OLED چیست؟

 

قبل از شروع، بیایید در مورد تلویزیون های LED صحبت کنیم. تلویزیون های ال ای دی از LED برای روشن کردن صفحه نمایش خود استفاده می کنند. معمولاً آنها نوارهایی از LED دارند که روی لبه های داخلی بالا و پایین یا کناری خود قرار دارند. نور LED ها از یک لایه نمایشگر کریستال مایع (LCD) و مواد پلاریزه کننده عبور می کند تا تعداد زیادی پیکسل که تصاویر را روی صفحه نمایش شما ایجاد می کنند، روشن شود.

 مشکل این است که LED ها نسبتا بزرگ هستند، به این معنی که باعث می شوند نور بین پیکسل ها پخش شود. بنابراین اگر در حال تماشای فیلمی هستید که در آن شخصی در یک غار تاریک چراغ قوه را روشن می‌کند، نور به قسمت‌هایی از صحنه که قرار است تاریک بمانند نفوذ می‌کند و باعث می‌شود که آن‌ها کاملاً پخش به نظر برسند.

 

OLED

 

اولد (OLED) مخفف دیود نورگسیل ارگانیک است. تلویزیون‌های OLED یا دیود ساطع نور ارگانیک دارای پیکسل‌های مجزا هستند که نور خود را ساطع می‌کنند. بنابراین آنها به نور پس زمینه LED نیاز ندارند و خودتابش هستند.

خودتابش به این معنی است که مواد آلی استفاده‌شده در نمایشگر، نور را بدون هیچ نیازی به پنل نور پس‌زمینه می‌توانند ایجاد کنند. این در حالی است که انواع و اقسام نمایشگرهای LCD برای ایجاد نور باید از پنل نور در پس‌زمینه بهره ببرند. البته جزئیات تمام نمایشگرهای اولد یکسان نیست اما تمام آن‌ها از مواد آلی برای ایجاد نور استفاده می‌کنند.

 

Mini LED

 

Mini LED می تواند از LCD پیشی بگیرد و به منبع اصلی نور پس زمینه اکثر لوازم الکتیریکی مصرفی تبدیل شود.

نور پس‌زمینه Mini LED مشابه سایر فناوری‌های LED است که مستقیماً در پشت یک بستر LCD قرار می‌گیرد و مانند آن‌ها، نور را از طریق پیکسل‌های غیر خود روشن می‌تاباند تا تصویری را روی صفحه نمایش به شما ارائه دهد.

با این حال، برخلاف سایر نور پس‌زمینه‌های LED  از هزاران LED کوچک تشکیل شده است که می‌توانند در مناطق متعدد و بسیار کوچک‌تر روشن یا خاموش شوند.

 

Micro LED

 

Micro LED
 

Micro LED نوعی فناوری نمایش انتشاردهنده است که شبیه نمایشگرهای OLED یا «دیود نورگسیل ارگانیک» عمل می‌کند؛ یعنی هر پیکسل آن به تنها روشن می‌شود بدون این که نیازی به نور جداگانه پس‌زمینه داشته باشد.

بزرگ‌ترین مزیت استفاده از این نوع نمایشگرها این است که می‌توانند سیاه واقعی را به ما نشان دهند. در این پنل‌ها وقتی از پیکسلی استفاده نمی‌شود، هیچ نوری از آن بیرون نمی‌آید، در نتیجه می‌توانید سیاهی واقعی را تجربه کنید.

در مقایسه با فناوری LCD؛ نمایشگرهای Micro LED کنتراست؛ زمان پاسخگویی و بهره وری بهتری را ارائه می دهند. Micro LED پایه و اساس صفحه نمایش های کریستالی LED سونی را تشکیل می دهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید ؟

کارشناسان ما پاسخگوی شما هستند

  • 02178409
  • info@goldtechnic.ir