logo2-wp

آینده تلویزیون در عصر اینترنت

آینده تلویزیون در عصر اینترنت

آینده تلویزیون در عصر اینترنت

در سال‌های اخیر تاثیر تلویزیون بر فرهنگ و جامعه به طور گسترده مورد تایید بوده است. علاوه بر این، با فراگیر شدن رسانه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک و توئیتر، در کنار تلویزیون تجربه استفاده از تلویزیون تعاملی‌تر شده است.

از این رو غیرممکن است که نپذیریم تلویزیون عاملی محرک در تعاملات اجتماعی تبدیل شده است.

در واقع مصرف کنندگان اکنون به تولیدکنندگان تبدیل شده‌اند. این مقاله تحلیل می‌کند که چگونه پیشرفت‌های مختلف در حوزه فناوری آینده تلویزیون در عصر اینترنت را تحت تاثیر قرار میدهد.

توجه ویژه به چگونگی تاثیرگذاری فیس‌بوک، توئیتر و سایر رسانه های اجتماعی، آینده تلویزیون را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

 

آينده تلويزيون

 

تماشاكنندگان تلويزيون، برندگان اصلي انقلاب ديجيتال هستند. با چندين برابر شدن تنوع، دوستداران تلويزيون مي‌توانند آنچه مي‌خواهند را، هر جا و هرگونه كه دلخواهشان است، ببينند و بي‌گمان نيز اين كار را مي‌كنند.

آنها برنامه‌هاي مورد علاقه خود را ضبط مي‌كنند يا هنگام تماشا آن را متوقف مي‌كنند يا آن را به عقب زده و قسمت‌هاي مورد علاقه خود را هر وقت بخواهند، دوباره مي‌بينند.

اگر قسمتي از يك سريال را نتوانند تماشا كنند، آن را روي اينترنت يا چندين دستگاه موبايل ديگر تماشا مي‌كنند. اين امر به تماشاي بيشتر و نه كمترِ تلويزيون منجر مي‌شود.
تماشاي تلويزيون خطي «سنتي» در حال رشد است و به طور موازي تماشاي تلويزيون غير خطي نيز در حال افزايش است ـ دست‌كم تا اينجا قرار نيست، هيچ يك ديگري را بخورد.
تلويزيون با احساسات سروكار دارد. قلب‌ها و فكرها را لمس مي‌كند. اگر درست عمل كنيد، فقط مخاطبان را سرگرم نمي‌كنيد؛ بلكه آنها را از جاي خود تكان مي‌دهيد و تصورات آنها را به دام مي‌اندازيد. شما با محتوا بر آنها چيره مي‌شويد. به همين دليل تلويزيون كامل‌ترين رسانه است.
تلويزيون شبكه‌ اجتماعي واقعي است. بالاتر از همه اينها، مخاطبان هنوز به ديدن برنامه‌هاي زنده‌ تلويزيون به همراه خانواده و دوستان، علاقه‌مند هستند.

تماشاي تلويزيون با ديگران، شرايط درك بهتري ايجاد مي‌كند كه جاذبه احساسي ويژه‌اي دارد. مردم درباره آنچه در صفحه رخ مي‌دهد، با هم صحبت مي‌كنند و ارتباط بيشتري با آن برقرار مي‌كنند. دستگاه تلويزيون هنوز جايگاه مركزي بيشتر اتاق‌هاي نشيمن را اشغال كرده است و صفحه‌ آن مدام بزرگ‌ و بزرگ‌تر مي‌شود و كيفيت تصوير مدام بهبود مي‌يابد و آخرين بهبود كيفيت، تلويزيون HD و 3D بوده است.

 

آگهي تلويزيوني

 

انگيزه‌هاي اصلي تماشاي تلويزيون بدون تغيير باقي مي‌مانند: سرگرمي، اطلاعات، استراحت، خوشگذارني و گريز از هياهوي زندگي روزمره. مردم تجربه تكيه دادن و تلويزيون تماشا كردن را دوست دارند.

با اين كار در سيطره داستان‌هاي هيجان‌انگيز و ماجراجويي كشف‌هاي جديد يا برنامه‌هاي خنده‌دار مسخ مي‌شوند. همين موضوع نيز درباره آگهي تلويزيوني صدق مي‌كند.
آگهي‌هاي تجاري هنگامي مؤثر هستند كه داستان‌هاي جالبي داشته باشند كه براي احساسات ما جذاب، آگاهي‌بخش و غيرمترقبه نيز باشد. به طور خلاصه، وقتي تصاوير از راه دور [معني تلويزيون] مناسب هستند ـ به همين دليل است كه گروه RTL تمركز خود را بر روي آنچه مخاطبان مي‌خواهند؛ يعني نشان تجاري (برند) با كيفيت بالا و مورد اعتماد حفظ خواهد كرد.
پخش آگهي تلويزيوني گريزناپذير است.

تلويزيون امكان دسترسي بي‌رقيب به انبوه مخاطبان را ارائه مي‌دهد و در انواع آگهي‌ها، نقش غالب و چيره را حفظ مي‌كند. در حرفه‌ آگهي دادن، تلويزيون با همه انواع ديگر رسانه، سازگار است. تلويزيون مفهومي مركزي را در يك كمپين عمده ارائه آگهي، پايه‌گذاري مي‌كند و پس از آن بازتاب آگهي‌ها با ديگر رسانه‌ها را منعکس مي‌كند. در نتيجه، بار ديگر آگهي‌دهندگان اين موضوع را كشف كرده‌اند كه براي انتقال پيام‌هاي خود به مخاطبان به تلويزيون نياز دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید ؟

کارشناسان ما پاسخگوی شما هستند

  • 02178409
  • info@goldtechnic.ir