logo2-wp

مزایا و معایب تلویزیون های هوشمند

مزایا و معایب تلویزیون های هوشمند

مزایا و معایب تلویزیون های هوشمند

تلویزیون‌های هوشمند این روزها بسیار محبوب هستند.
بسیاری از مردم به دلایل مختلف تلویزیون های قدیمی خود را به یک نسخه جدیدتر و هوشمندتر ارتقا می دهند. راحتی و دسترسی به محتوای انحصاری از مزایای خرید تلویزیون هوشمند است. قبل از هر چیز باید با مزایا و معایب تلویزیون هوشمند آشنا باشید.

 

تلویزیون هوشمند چیست؟
تلویزیون هوشمند ، فناوری است که امکان استفاده از اینترنت و سرویس های تعاملی مانند بازی ها و برنامه ها را در تلویزیون ها فراهم می کند . با کمک آن و حضور در یک شبکه وای فای می‌توانید در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید، محتوای رسانه ها را مشاهده کنید ، بازی کنید و در یک کلام هر کاری را که با تلفن هوشمند خود انجام می دهید با تلویزیون انجام دهید.
استفاده از تلویزیون هوشمند ممکن است هیجان انگیز تر از تلفن هوشمند همراه باشد ، زیرا صفحه نمایش تلفن همراه با تلویزیون قابل مقایسه نیست
از مزایای تلویزیون هوشمند که همه باید بدانند:
لذت بردن از جدیدترین فیلم‌ها، اکشن‌های ورزشی زنده، و سریال‌های وب گرفته تا اتصال بی‌وقفه، نکات مثبت زیادی برای تلویزیون هوشمند وجود دارد. در اینجا برخی از دلایل قانع کننده که چرا باید تلویزیون هوشمند بخرید را برایتان شرح میکنیم.

 

1- تلویزیون هوشمند به شما امکان می دهد با برنامه ها ارتباط برقرار کنید.

تلویزیون هوشمند بر روی سیستم عامل خود اجرا می شود و می تواند برنامه های اندروید موجود در فروشگاه Play را اجرا کند. اکنون می توانید از صفحه تلویزیون خود انواع برنامه ها و سایر رسانه ها دسترسی داشته باشید. همه اینها اکنون نه تنها در تلفن هوشمند، لپ تاپ، رایانه و تبلت بلکه در تلویزیون نیز در دسترس است . در برخی از تلویزیون های هوشمند قابلیت اتصال موس و کیبورد نیز فراهم است.

 

2- می توانید آن را در هر کجای خانه خود که بخواهید نصب کنید

به شرطی که اتصال Wi-Fi برای آن در دسترس باشد. مکان تلویزیون شما در خانه محدود به کابل یا دسترسی به پورت کابل نیست. به طور کلی هرچه تلویزیون به روتر نزدیکتر باشد، اتصال بهتری خواهد داشت.

 

3- ذخیره سازی آنلاین

تلویزیون های هوشمند برای طرفداران فیلم و برنامه های تلویزیونی بسیار جذاب است. زیرا صاحبان این دستگاه‌ها دیگر مجبور نیستند فیلم یا سریال جدید مورد علاقه خود را جستجو کنند یا آنها را در یک درایو فلش usb دانلود کنند و همه چیز را می توان به سادگی با روشن کردن دستگاه پیدا کرد.

منابع آنلاین ویژه‌ای برای تلویزیون های هوشمند وجود داشته سریال های تلویزیونی جدید ، برنامه کودک ، برنامه های تلویزیونی مستند و موارد دیگر را نیز در بر می گیرند که اغلب همه اینها برای مشاهده کاملاً رایگان هستند.

 

 

معایب تلویزیون هوشمند شامل چیست؟

 

تلویزیون های هوشمند در کنار محاسن و امکانات جذاب ، معایبی نیز دارند که می توان به آنها اشاره کرد:

1- خطرات امنیتی و نقض حریم خصوصی در تلویزیون هوشمند

هنگامی که به خرید هر محصول هوشمندی فکر می کنید یعنی هر دستگاهی که می تواند به اینترنت متصل شود و به اطلاعات خصوصی شما دسترسی دارد.

2- این دستگاه ها اغلب دارای رابط های ناکارآمد هستند.

3- عملکرد تلویزیون هوشمند اغلب قابل اعتماد نیست. یکی از ایده های بسیار بحث برانگیز اما در حال رخ دادن مرتبط با سیستم عامل تلویزیون هوشمند ، سرعت است . وقتی برای اولین بار یک تلویزیون جدید با ویژگی های هوشمند خریداری می ‌کنید با عملکرد سریع و رابط پاسخگو مواجه می‌شوید و به نظر می رسد همیشه همینطور خواهد بود .

اما قابلیت های آن همیشه اینطور نمی ماند  ، به این معنی که حجم برنامه های این سرویس ها نیز رو به رشد است و تلویزیون های هوشمند به دلیل دارا بودن پردازنده و رمی که در هنگام خرید ، داشته است دیگر نمی تواند با این برنامه های کنار بیاید و سرعت و عملکرد اولیه تحت تاثیر قرار می گیرد .

– یکی دیگر از معایب تلویزیون های هوشمند افزایش هزینه‌ها است. تلویزیون های هوشمند بدون اینترنت نیز می توانند کار کنند اما مانند تلویزیون های معمولی. بنابراین شما نمی توانید به خدماتی که نیاز به اینترنت دارند مانند پلتفرم های پخش فیلم ، دستیارهای صوتی یا دانلود برنامه ها دسترسی داشته باشید مگر اینکه هزینه اینترنت را ماهانه بپردازید.

 

اگر تلویزیون شما خراب شده و قصد تعمیر آن را دارید تنها کافیست از طریق صفحه تعمیر تلویزیون درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناسان گلدتکنیک شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید ؟

کارشناسان ما پاسخگوی شما هستند

  • 02178409
  • info@goldtechnic.ir