logo2-wp

بررسی تلویزیون های نانوسل ال جی

بررسی تلویزیون های نانوسل ال جی

بررسی تلویزیون های نانوسل ال جی

تلویزیون های ال جی یکی از محبوب ترین تلویزیون های موجود در بازار هستند. این تلویزیون ها از کیفیت تصویر عالی، امکانات هوشمند پیشرفته و طراحی زیبا و مدرن برخوردار هستند. در این مقاله از گلدتکنیک به بررسی تلویزیون های نانوسل ال جی و مزایا و معایب آن میپردازیم.

 

تلویزیون NanoCell چیست؟

 

NanoCell یکی از جدیدترین فناوری های افزایش رنگ ال جی است. این شرکت می‌گوید که برای بهبود عمق رنگ در تصویر تلویزیون طراحی شده است و رنگ‌های واضح‌تری تولید می‌کند، یک لایه فیلتر برای بهبود عمق رنگ، کیفیت تصویر و وضوح رنگ اضافه می ‌کند. تا آنجا که فناوری نمایشگر پیش می ‌رود، تلویزیون نانوسل نسبتاً جدید است به این معنی که تلویزیون ‌هایی که از آن استفاده می ‌کنند طبیعتاً دارای قیمت نسبتاً بالایی هستند.

تلویزیون نانوسل مانند مدل ‌های نمایشگر کریستال مایع (LCD) با دیود ساطع نور (LED) عمل می ‌کنند، اما دارای یک لایه فیلتر اضافی هستند. تلویزیون‌ های LCD، کریستال ‌های مایع زیادی را در خود جای می‌ دهند که در یک شبکه قرار گرفته‌ اند، با سه فیلتر رنگی، قرمز، سبز و آبی.

این کریستال ها نور لازم برای نمایشگر را تولید نمی کنند، بنابراین هر تلویزیون دارای یک سیستم نور پس زمینه است. در واقع باید گفت که چیدمان های مختلفی از پانل های LED وجود دارد. تلویزیون ‌های نانوسل ال‌ جی دارای چیدمان LED منحصر به ‌فردی هستند که دامنه دینامیکی آن ‌ها را به‌ طور قابل ‌توجهی بهبود می ‌بخشد و به آن ‌ها اجازه می ‌دهد تا رنگ ‌های سیاه فوق‌ العاده عمیق را ارائه کنند.

تلویزیون نانوسل دارای یک لایه فیلم هستند که حاوی نانوسل می باشد. هدف این لایه افزایش روشنایی و کنتراست رنگ و همچنین کاهش نور در نواحی تیره تر است.

 

 

 


تلویزیون NanoCell الجی
تلویزیون NanoCell الجی

 

تلویزیون نانوسل با چه فناوری ساخته شده است؟

 

فناوری نانوسل در انحصار برند LG Electronics است. NanoCell کیفیت تصویر بی ‌نظیری را با خلوص رنگ افزایش یافته ارائه می‌دهد. الجی پیش از این فناوری تلویزیون نانوسل را IPS-Nano می‌ نامید. به این دلیل که این فناوری ترکیبی از فناوری LCD IPS ال‌ جی و سلول‌ های نانو بود.

در قلب هر تلویزیون نانوسل ال ‌جی یک صفحه نمایش IPS وجود دارد. این فناوری امروزه در بسیاری از گوشی های هوشمند و تبلت ها به دلیل زاویه دید وسیع و رنگ های عالی استفاده می شود. به بیان ساده، این فناوری با حذف رنگ های کسل کننده، رنگ ها را بهبود می بخشد. در واقع می توان گفت که فناوری نانوسل، رنگ ‌های قرمز و سبز را خالص ‌تر می‌ کند. به طور کلی، رنگ ها در این طول موج 580 و 610 نانومتر از فناوری استاندارد تلویزیون عبور می کنند.

در نتیجه، این امر به اشباع شدن رنگ های قرمز و سبز کمک می کند. در واقع می توان گفت که فناوری تلویزیون نانوسل با مسدود کردن نور، تضمین می کند که رنگ ‌های قرمز و سبز یکدستی روی صفحه تلویزیون تولید ‌شوند.

 

مزایای تلویزیون نانوسل

 

مزیت اصلی تلویزیون‌ نانوسل ال‌ جی، دستیابی به رنگ خالص ‌تر با فیلتر کردن امواج رنگ نادرست است. از طرفی در این نوع تلویزیون ها، زوایای دید گسترده‌ تر بوده، نه تنها به این دلیل که از پنل IPS استفاده می ‌شود، بلکه به این دلیل که این لایه اضافه شده به پنل باعث می ‌شود از هر موقعیتی بهتر دیده شود.

 

یکی دیگر از مزایای تلویزیون های نانوسل این است که زمان پاسخگویی بهتری را ارائه می دهند. بنابراین، آن ها در کاهش تاری حرکت موثرتر هستند و در هنگام حرکت سریع، تجربه دید راحت تری را به همراه دارند. در بسیاری از مدل ‌ها، تلویزیون نانوسل ممکن است زاویه دید وسیع‌ تری را نیز فراهم کند و رنگ ‌ها دقیق ‌تر هستند. به این معنی است که بینندگان می توانند در موقعیت های متنوع تری بنشینند و تصویر مشابهی را ببینند.

 

 


مزایای تلویزیون نانوسل
مزایای تلویزیون نانوسل

 

معایب تلویزیون نانوسل

 

هیچ فناوری بی نقصی نیست و تلویزیون های نانوسل نیز معایبی دارند. اولا، ال‌جی در اکثر تلویزیون ‌های LED خود از پنل‌ های IPS استفاده می‌ کند، که کنتراست کمتری نسبت به پنل‌ های VA ارائه می ‌دهندکه باعث می ‌شود رنگ سیاه خیلی عمیق نباشد.

 

پر فروش ترین تلویزیون های نانو الجی

 

  • تلویزیون ال جی NANO75
  • تلویزیون ال جی NANO77
  • تلویزیون ال جی NANO84
  • تلویزیون ال جی NANO90
  • تلویزیون ال جی NANO79
  • تلویزیون ال جی NANO86
  • تلویزیون ال جی NANO80
  • تلویزیون ال جی SM8100

 

خرابی های رایج تلویزیون نانو الجی

 

خرابی مین برد یکی از ایرادات شایع تلویزیون های نانوسل الجی است.

 

علت خرابی مین برد تلویزیون ال جی می‌تواند موارد گوناگونی باشد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به استفاده طولانی مدت از دستگاه، استفاده از کابل‌های بی کیفیت HDMI ، آبخوردگی تلویزیون، رعدوبرق و … اشاره کرد. بررسی مین برد و تعمیر آن در صورت خرابی، نیازمند دانش تخصصی است و باید توسط تکنسین متخصص انجام شود.

 

جهت ثبت درخواست تعمیرات تلویزیون نانوسل خود می توانید فرم ثبت درخواست مربوط به تعمیرات را پر کنید یا با شماره 02178409 تماس بگیرید کارشناسان گلدتکنیک در اسرع وقت درخواست شما عزیزان را پیگیری خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید ؟

کارشناسان ما پاسخگوی شما هستند

  • 02178409
  • info@goldtechnic.ir